Nij Smellinghe vraagt patiënten naar ervaring

Geplaatst op 10 mei 2016 om 13:05 | In de categorie: ,

DRACHTEN – Nij Smellinghe streeft altijd naar tevreden patiënten. Feedback van onze patiënt vinden wij belangrijk. Tijdens de behandeling maar ook daarna. Daarom krijgen vanaf vandaag de patiënten die een polikliniek van Nij Smellinghe bezoeken, bij het einde van het behandeltraject in het ziekenhuis een verzoek om zijn/haar ervaring te delen. Met deze input kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren.

Anoniem

Patiënten kunnen altijd met vragen en opmerkingen terecht tijdens de behandeling. Maar we meten graag ook de tevredenheid. Dit doen we op verschillende manieren, zowel periodiek als door continue meting. In samenspraak met de cliëntenraad van Nij Smellinghe is deze patiënttevredenheid meting gestart. Met deze continue meting hebben we snel inzicht in de ervaringen van patiënten en wellicht de dienstverlening verbeteren. Een patiënt krijgt na de laatste afspraak een verzoek om online vragenlijst in te vullen.

Ervaring

De helft van de poliklinieken van Nij Smellinghe start vandaag. De andere poliklinieken volgen dit jaar. Bij de polikliniek Dermatologie en Oogheelkunde is deze meting als pilot geweest. Patiënten reageren enthousiast als zij gevraagd worden naar hun ervaring. Enkele reacties: ‘Het is fijn dat mijn mening wordt gevraagd. Het gevoel dat mijn ervaring hier belangrijk wordt gevonden is prettig. Het geeft mij een goed gevoel om anoniem mijn mening te geven. Patiënten kunnen kiezen om onder je naam of anoniem de vragenlijst in te vullen. Met de invoering van continue meting hebben wij voortdurend aandacht voor de tevredenheid van onze patiënten.

Deel dit op: