HoofdnieuwsRegionaal

Nieuwe start-up, bekend gezicht; Tellie!

BUITENPOST – Tellie helpt bedrijven bij het optimaal inzetten van social media en het verbeteren van hun online zichtbaarheid.

Niels Tel, 27 jaar, samenwonend in Oosterwolde, Innovatiemakelaar bij Innovatiehuis Lauwersdelta én sinds 1 oktober 2014 eigenaar van Tellie. Hij heeft diverse ondernemers gesproken die worstelen met hun online aanwezigheid waardoor bijvoorbeeld social media een ondergeschoven kindje is voor veel ondernemers. ‘Met Tellie focus ik mij op de online communicatie en daarbij met name de social media marketing. Hier liggen juist in deze tijden enorme kansen voor veel MKB-ondernemers’.

Aan de wieg van social media
Hij heeft bedrijfskunde gestudeerd in Groningen en vervolgens 3 jaar bij de Rabobank gewerkt. ‘Destijds stond social media bij de Rabobank nog in de kinderschoenen. Samen met collega’s heb ik voor de lokale Rabobank een plan geschreven voor het gebruik van social media en gezorgd voor de uitvoering hiervan.’ Inmiddels werkt Niels alweer twee jaar bij Innovatiehuis Lauwersdelta in Buitenpost. ‘Ook hier ben ik verantwoordelijk voor de online zichtbaarheid’.

Noordoost Fryslân
Niels Tel is geen onbekend gezicht in de regio Noordoost Friesland. ‘Ik woon in Ooststellingwerf maar ben vanuit mijn rol als innovatiemakelaar sterk verbonden met de regio Noordoost Friesland. Daarnaast ben ik voor het wielercomité Surhuisterveen actief op het gebied van social media en pers gerelateerde activiteiten. Zo ben ik verantwoordelijk voor de communicatie via social media wanneer de jaarlijkse Profronde van Surhuisterveen of Centrumcross plaatsvindt.’

Creatieve broedplaats
‘Door het innovatiehuis zijn mijn plannen voor het starten van een onderneming in een stroomversnelling terecht gekomen. Diverse ondernemers hebben mij hierin geadviseerd en bijgestaan en zo de stap kleiner gemaakt om mijn eigen bedrijf te gaan beginnen. Kortom, het innovatiehuis biedt een springplank voor mensen met ideeën om te gaan ondernemen, zoals ik.’

Tellie
En zo is Tellie ontstaan. Tellie ondersteunt MKB- ondernemers en kleine zelfstandigen  bij de online zichtbaarheid op het gebied van social media en de online communicatie.

‘Met Tellie heb ik een aantal diensten ontwikkeld die volgens mij perfect aansluiten bij de wensen en behoeften van ondernemers. Zo help ik bedrijven bij het inrichten van hun social media kanalen, stel ik complete nieuwsbrieven op, schrijf ik websiteteksten en beheer ik social media kanalen voor bedrijven. Voor veel ondernemers ontbreekt het aan tijd, interesse of kennis om de online communicatie optimaal te kunnen inzetten en met Tellie bied ik een helpende hand.’

Betrokken specialist die kennis deelt
Daarnaast biedt ik ook speciale 1-op-1 adviesgesprekken waarin ik ondernemers bijsta die hun online communicatie zelf willen uitvoeren echter ontbreekt het aan een sparringpartner. Ook daar is Tellie geschikt voor. Verder deel ik graag mijn kennis en ervaring en vind ik het leuk om dit over te dragen tijdens een training of presentatie.

Tellie onderscheid zich van andere communicatiebedrijven door mee te denken met de ondernemer en persoonlijk contact belangrijk vindt. ‘Door mijn ervaringen bij het innovatiehuis weet ik welke zaken er zoal spelen bij ondernemers. Ik heb mij de afgelopen jaren gefocust op social media marketing en e-mailmarketing, waardoor ik juist op deze twee onderdelen van enorme toegevoegde waarde kan zijn voor ondernemers.’

Innovatiehuis Lauwersdelta
‘Sinds 1 januari ben ik officieel als start-up verbonden aan het innovatiehuis. Het innovatiehuis is voor mij een logische keuze omdat het innovatiehuis veel meer biedt dan alléén een werkplek. Met alle faciliteiten, het sparren met andere ondernemers en het netwerk hoop ik mijn ambities waar te maken’.

Het runnen van zijn eigen bedrijf naast zijn functie als innovatiemakelaar verwacht hij prima te kunnen combineren. ‘Ik geloof dat het elkaar juist versterkt. Mijn baan als innovatiemakelaar is parttime, nu ik ook als start-up verbonden ben is het van beide kanten een win-winsituatie. Met mijn netwerk vanuit het bedrijf kan ik tegelijkertijd het concept uitdragen.’

  • Kennismaken?
    Ik wil ervoor zorgen dat ondernemers met hun communicatie bereik weten te realiseren door in te zetten op de drie B’s. Boeien, Binden en Betrokkenheid. Hoe kun jij je klanten/relaties boeien dat ze zich aan je willen binden, om zo de betrokkenheid te vergroten?

Ben je benieuwd hoe Tellie je daarmee kan helpen? Kom in contact met Niels via www.tellie.nl, volg Tellie op Twitter  of kom langs voor een kop koffie in Innovatiehuis Lauwersdelta te Buitenpost.

 

Dit kan u ook interesseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button