Buiten regioHoofdnieuwsRegionaal

Centrum Surhuisterveen goed verzorgd met compleet aanbod

SURHUISTERVEEN – ‘De wereld verandert snel en niks doen is geen optie’. Dit is de boodschap die ondernemers van het centrum van Surhuisterveen meekregen tijdens een bijeenkomst op 5 november. Door de intrede van het mobiele tijdperk en sociale media heeft de klant een hoger verwachtingspatroon en zoekt de klant authenticiteit.

De schouw

Als vervolg op een bijeenkomst Retail 2020, eerder gehouden in Burgum, heeft op 5 november een zogenaamde schouw plaatsgevonden in het centrum van Surhuisterveen. Een team van onafhankelijk deskundigen van de Kamer van Koophandel en UrbanRetail heeft afgelopen dinsdag, samen met enkele leden van het H&I en de gemeente, het centrum beoordeeld. Hierbij is een visuele scan uitgevoerd van de diverse aandachtspunten, bij aankomst, verblijf en vertrek van een klant. Hierbij is gelet op thema’s als gastvrijheid, identiteit, routing & verblijf, commercieel aanbod & faciliteiten, sfeer en omgeving en klantbeleving.

 

Centrum Surhuisterveen goed verzorgd

Eén van de conclusies van het schouwteam is dat Surhuisterveen een goed verzorgd centrum heeft met een compact en compleet aanbod. Daarnaast is het ruim, schoon en veilig en bestaat het winkelaanbod uit een goede mix van ketens en sterke lokale ondernemers. Ook is er voldoende parkeergelegenheid. Dit alles biedt een goede basis voor de toekomst. De actieve, daadkrachtige en enthousiaste H&I werd ook geprezen. Dit collectief moet worden vastgehouden en verder uitgebouwd naar een innoverende en co-creërende gemeenschap.

 

Werken aan entrees en identiteit centrum

Ook kwamen verbeterpunten naar voren. Zo moet Surhuisterveen aan de slag met de entrees. Deze moeten beter passen bij wat het centrum te bieden heeft. De parkeergelegenheid verdient de nodige aandacht. Alhoewel er voldoende parkeergelegenheid aanwezig is, is de uitstraling, voornamelijk van aanliggende percelen, voor verbetering vatbaar. Ook zal men er goed aan doen te gaan werken aan de identiteit van het centrum; wat wil je uitstralen. Er is een aantal sfeervolle elementen en evenementen aanwezig maar hier wordt onvoldoende gebruik van gemaakt.

 

 

Dit kan u ook interesseren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button