Buiten regioHoofdnieuwsRegionaal

Digitaal ondernemerschap is kijken door de ogen van de online bezoeker en Google

DE WESTEREEN – Op woensdag 18 juni 2014 organiseerde NOFCOM alweer de 3e op één volgende maandelijkse workshop digitaal ondernemerschap in het Bedrijvencentrum Noordoost Friesland in De Westereen. Een belangrijk kenmerk van digitaal ondernemerschap is dat potentiele klanten 24 uur per dag op zoek zijn naar producten en diensten van bedrijven. Voor bedrijven en winkeliers is het van belang om dan naar voren te komen in de zoekresultaten van zoekmachines.

Kruip in de huid van de online bezoeker
Informeer de online bezoeker op een directe manier. Zorg ervoor dat elke webpagina een mogelijkheid biedt om iets te doen. Bijvoorbeeld het downloaden van een E-book, het invullen van een contactformulier, het aanmelden voor een digitale nieuwsbrief of het online kopen van een product. Anders is de kans groot dat online bezoekers de website of webshop verlaten zonder iets te doen. . Er zijn 4 types online bezoekers: competitieve bezoeker (snel, feiten), spontane bezoeker (snel, gevoel), methodische bezoeker (langzaam, feiten) en humanistische bezoeker (langzaam, gevoel).

Starten met digitaal ondernemerschap
Een zoekwoordenonderzoek is de eerste stap waarmee bedrijven een start kunnen maken met digitaal ondernemerschap. Deze stap is gebaseerd op de producten en diensten die een bedrijf of winkel aanbiedt of verkoopt. . Zoekwoorden zijn vervolgens bruikbaar voor zoekmachine optimalisatie (stap 2) en zoekmachine adverteren (stap 3). Afhankelijk van de doelgroep (b2b of b2c) is het mogelijk om een keuze te maken in sociale media platformen (stap 4). De laatste stap is dan om de doelgroep te informeren en te attenderen via emailmarketing. Het starten met digitaal ondernemerschap is mogelijk in samenwerking met NOFCOM.

Verbeteren online vindbaarheid
Werken met zoekwoorden en zoekwoordcombinaties is voor Wadgoed.nl uit Dokkum een belangrijke stap om de vindbaarheid van de productpagina’s te verbeteren. Ook Bancaircoach.nl en Rooseboom Financieel Advies gaven aan te starten met digitaal ondernemerschap.

Noordoost Friesland.nl
Deze regionale website stimuleert de online vindbaarheid van de bedrijven in de regio Noordoost Friesland. Momenteel zijn er ruim 1800 bedrijfsprofielen die op basis van zoekwoordcombinaties (product / dienst) vindbaar zijn binnen de site, maar ook via Google.

NOFCOM.nl
NOFCOM is een leerbedrijf van ROC Friese Poort. Deelnemers van Marketing & Communicatie bieden praktische en digitale ondersteuning om de online vindbaarheid van websites en webshops van MKB bedrijven te verbeteren.

Volgende informatiebijeenkomst
Op woensdag 17 september 2014 is de volgende informatiebijeenkomst over Digitaal Ondernemerschap. U kunt zich aanmelden via [email protected] of via 06-48138492.

 

 

Dit kan u ook interesseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button