HoofdnieuwsRegionaal

Emotie bij 30 jaar oude Audi

BUITENPOST – Het spande er nog even om; de stekker eruit of toch nog een keer investeren.  Al bijna 30 rijdt dhr. Hogendorp te Kollum vol trots rond in zijn PY-42-VZ; een Audi 80 automaat van 1984. Een unieke auto in het bezit van een unieke eigenaar. Maar net zoals bij elke auto is onderhoud noodzakelijk en de tand des tijds had de laatste jaren toch ook zijn sporen achtergelaten op deze Audi. De voorgaande jaren was er tijdens de jaarlijkse keuring al eens opgemerkt dat de auto nu toch wel wat minder werd. Zo ook dit jaar;  “wat gaan we doen Hogendorp??” was de vraag.

Economisch gezien was het de investering niet meer waard maar er hangt natuurlijk ook een emotionele waarde aan een auto en wat is die waard?? De Audi heeft in het leven van dhr. Hogendorp van alles meegemaakt en na enig overwegen bleek dit de doorslag te geven, want zoals bekend; Audi = emotie. Zodoende is besloten dat de Audi voorlopig het wegennet van Kollum en omstreken nog mag verblijden met haar aanwezigheid. In overleg met Autoland van den Brug te Buitenpost, waar dhr.  Hogendorp inmiddels al 43 jaar vaste klant is, zijn beide partijen tot een overeenstemming gekomen om de auto weer zo netjes mogelijk te herstellen. “Het is ook voor Van den Brug een rijdend visite kaartje om deze auto hier rond te hebben rijden dus dan moet ook vanuit onze zijde een gebaar komen” aldus de firma. Zo hebben beide partijen er plezier van.

Om dit feit te vieren verdiende de auto een 2e officiële aflevering vanuit de showroom aan de voorstraat te Buitenpost. Van den Brug Buitenpost, al 65 jaar erkend dealer en servicepunt van onder meer Volkswagen, Audi, Seat en Skoda heeft naast verkoop en onderhoud van nieuwe en jong gebruikte auto’s toch ook regelmatig auto’s in de werkplaats van de wat “gedateerde” bouwjaren. Daarin zoeken we altijd naar de gulden middenweg, je kunt een auto van 1998 niet vergelijken met één van 2008. In dit proces denken we altijd met de klant mee en  indien gewenst kijken we naar alternatieven qua onderhoudskosten en dat is, zeker gezien de periode waarin we momenteel verkeren, geen verkeerde denkwijze. Op deze manier kunnen we klanten van alle niveaus bedienen.

 

Dit kan u ook interesseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button