HoofdnieuwsRegionaal

Medewerkers handelen adequaat bij brand in De Waadwente

DOKKUM – Verpleeghuis De Waadwente in Dokkum werd afgelopen zondag opgeschrikt door een brand in de kamer van één van de bewoners. Op de afdeling Grundel/Schouw brak rond 9.00 uur door nog onbekende oorzaak brand uit. Dankzij alert en adequaat handelen van de aanwezige medewerkers was de brand snel geblust. De bewoner was het op het moment van de brand niet aanwezig. Eén van de medewerkers ademde rook in, maar na controle in het ziekenhuis bleek er geen sprake van letsel.

Rond 9.00 uur werd het aanwezige personeel via de piepers gealarmeerd dat er brand was in De Waadwente. Inmiddels werd er ook een brandlucht geroken en was er sprake van rookontwikkeling in de gang. Met de aanwezige blusmiddelen kon de brand door de medewerkers geblust worden, bij nacontrole door de brandweer bleek dit voldoende te zijn. Paul Rensema, directeur Ouderenzorg van Pasana complimenteerde zijn medewerkers. “Je hoopt het natuurlijk nooit mee te maken, maar als er dan sprake is van brand dan is het goed om te zien dat onze medewerkers weten wat ze moeten doen. Ik ben er trots op dat de mensen dankzij adequaat en snel handelen een grotere brand hebben weten te voorkomen.” Het was wel even schrikken dat een medewerker rook in had geademd. “Gelukkig bleek na controle in het ziekenhuis dat de medewerker geen letsel had opgelopen en meteen weer naar huis mocht.”

De kamer van de bewoner zal opgeknapt moeten worden. “Er is schade aan de inrichting en er is sprake van enige waterschade. De bewoner zal voorlopig in een andere kamer ondergebracht worden, zodat wij de kamer kunnen opknappen.” Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. “Een eerste inspectie leert dat er geen sprake was van elektrische apparaten waar de brand in is ontstaan, maar de precieze oorzaak moeten we nog onderzoeken.”

 

Dit kan u ook interesseren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button