HoofdnieuwsRegionaal

Megastoring Kabelnoord volledig opgelost

DOKKUM / KOLLUM – De storing welke donderdagmiddag 13 maart is ontstaan bij Kabelnoord, is in de loop van vrijdagochtend volledig opgelost. Alle abonnees kunnen weer gebruik maken van de producten televisie, internet en telefonie van Kabelnoord. De storing is donderdagmiddag mogelijk veroorzaakt door een hapering in de stroomvoorziening van de technische ruimte van Kabelnoord. Wat de exacte oorzaak van de storing is geweest, is momenteel nog niet duidelijk en wordt onderzocht.

Alle Kabelnoord-klanten hadden gisteren aan het eind van de middag weer de beschikking over televisie en radio. Een groot gedeelte van de klanten had gisteravond tevens de beschikking over alle producten, waaronder ook internet en telefonie.

Werkt uw internet niet? Reset het modem.
De storing is in het gehele gebied opgelost, maar werkt jouw internet nog niet? Dan kun je het modem handmatig resetten.

De verbinding resetten doe je in de volgende zeven stappen:
1. Zet de computer uit.
2. Als je een router hebt, haal die dan ook van de stroom. Een router is een apparaat waarmee de
internetverbinding wordt verdeeld over meerdere computers. Ook kan een router worden gebruikt
om een draadloze verbinding te maken.
3. Haal het modem van de stroom. Deze is te vinden in de meterkast of in de woonkamer.
4. Sluit na één minuut het modem weer aan.
5. Wacht tot dat het modem online is. het  modem is online zodra het lampje online of link brandt.
6. Zet de router aan en wacht tot deze online is. Geen router? Dan kan deze stap worden
overgeslagen.
7. Zet de computer aan. Het kan tot twee minuten duren voordat de internetverbinding actief is.

Vragen?
Heb je vragen? Het servicecentrum is vandaag tot 20.00 uur bereikbaar op telefoonnummer 0519-701701, optie 2. Zaterdag tussen 11.00 en 15.00 uur.

Dit kan u ook interesseren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button