HoofdnieuwsRegionaal

Organisatie voor marketing en gastheerschap: samen de schouders eronder

BUITENPOST – Maandagavond 3 maart vond het Jeltingahûspetear plaats in het gemeentehuis in Buitenpost. Het college van de gemeente Achtkarspelen sprak met toeristische ondernemers en stichtingen uit de gemeente over een nieuwe organisatie voor marketing en gastheerschap in Noordoost Fryslân. De uitkomst van het Jeltingahûspetear is dat je alleen kunt opereren, maar dat je verder komt door te gaan samenwerken. De ondernemers spraken krachtig uit hun krachten te bundelen zodat ze ook zeggenschap krijgen in de nieuwe organisatie voor marketing en gastheerschap.

Nieuwe organisatie voor marketing en gastheerschap

Begin 2013 hebben de Lauwersland gemeenten de subsidierelatie met de VVV Lauwersland beëindigd. Daarnaast zijn de zes Noordoost Friese gemeenten in 2008 gestart met het opzetten en ontwikkelen van een regiomarketingproject. In 2011 is de campagne Dwaande – “Noordoost Fryslân écht mooi” gelanceerd. Een brede marketingcampagne voor wonen, werken en recreëren. Naar aanleiding van deze ontwikkelingen is in 2013 een onderzoek uitgevoerd hoe de regio de komende jaren haar marketing en gastheerschap het beste kan organiseren.

Resultaat van het onderzoek is dat Noordoost Fryslân een nieuwe organisatie voor marketing en gastheerschap krijgt. Een organisatie die vooral door ondernemers wordt aangestuurd en de verschillende initiatieven rondom marketing en gastheerschap bij elkaar brengt.

Gemeente, toeristische ondernemers en stichtingen in gesprek over een nieuwe organisatie voor marketing en gastheerschap

 

Foto: Binne Louw Katsma

Dit kan u ook interesseren

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button