HoofdnieuwsRegionaal

Koopplein.nl uitgeroepen tot beste marktplaats van Nederland

DOKKUM – Koopplein.nl is uitgeroepen tot beste online handelsplatform van Nederland. De organisatie, met het hoofdkantoor op Waddeneiland Texel, behaalde de hoogste juryscore op een groot aantal onderdelen en kwam als duidelijke winnaar van 2014 uit de bus. Aan de verkiezing, georganiseerd door Het Nationale Business Succes Award Instituut in Rotterdam, deden alle landelijk bekende markplaatsen mee. Door de overwinning dingt Koopplein.nl nu mee naar de overalltitel: de Nationale Business Succes Award 2014.

Aan de jaarlijkse verkiezing, die in nagenoeg alle sectoren wordt gehouden, doen bedrijven mee die zichzelf hebben opgegeven en organisaties die zijn genomineerd doordat ze opvallen in hun marktsegment. Koopplein.nl, dat op lokaal niveau kopers en verkopers verbindt via een gratis online platform, trok de aandacht van de jury door haar bijzondere formule en de wijze waarop de vele lokale Kooppleinen via een franchiseconcept met elkaar worden gekoppeld, zodat een krachtig netwerk ontstaat. Uit de vijf genomineerde bedrijven in de categorie online handelsplatformen kwam het Texelse bedrijf als winnaar naar voren.

De jury

De genomineerde bedrijven werden beoordeeld door een vakjury, bestaande uit Michaël van Straalen, voorzitter van MKB Nederland en selfmade ondernemer, Sylvester Eijffinger, hoogleraar financiële economie aan de universiteit van Tilburg, Inge van Kemenade, algemeen directeur van Topshelf Megastores en in 2011 opvallende nieuwkomer in de Quote 500 op plek 353, en internetondernemer Ben Woldring, die in 2006 door het Amerikaanse zakenblad Business Week werd uitgeroepen tot Europees ondernemer van het jaar onder de 25.

Algemeen-directeur van Koopplein.nl, Kees-Jaap van der Kooi, is blij met de uitverkiezing. “Deze award is een mooie beloning van ons werk. Allereerst omdat alle grote marktplaatsen in Nederland ook meededen en in de tweede plaats vanwege de prestigieuze jury. Aan hun oordeel hechten wij veel waarde.”

Onderscheidend vermogen

De jury beoordeelde de deelnemers op een groot aantal punten. Er werd o.m. gekeken naar expertise, onderscheidend vermogen, ambitie, continuïteit en innovatievermogen. Koopplein.nl scoorde hoog op tal van onderdelen. Zo kreeg de organisatie voor het aspect strategie zelfs de hoogst mogelijke score en werden ook goed gescoord op visie, missie en de doelen marktbenadering en productontwikkeling.

De jury roemde het onderscheidend vermogen van Koopplein.nl: ‘Het bedrijf valt op door de ontwikkelingen vanaf de oprichting en de uitstekende reputatie in de branche. In een markt die continu in beweging is, weet Koopplein.nl door haar vooruitstrevende instelling uitstekend te anticiperen op de laatste nieuwe trends en ontwikkelingen en is zij haar concurrenten vaak een slag voor.’  Als opvallende succesfactoren noemt de jury o.m. de marktbenadering, omzetverhoging, innovatie en de consistente managementstijl.

Meer titels

Door de winst in de categorie online handelsplatformen is Koopplein.nl ook genomineerd voor de sector-award ‘Beste in retail/ consumergoods’, de titel ‘Beste in online business’ en de overalltitel: de Nationale Business Succes Award.

Televisie

Aanstaande dinsdag maakt een Tv-ploeg opnames bij Koopplein.nl. Die worden uitgezonden op zondag 4 januari a.s. in het programma Succesfactor op RTL7 om 12.55 uur. Deze uitzending wordt herhaald op zaterdag 10 januari om 13.30 uur, eveneens op RTL7. De finaleverkiezingen zijn op 8 februari in Villa Thalia in Rotterdam.

Dit kan u ook interesseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button