Buiten regioOndernemend

Presentatie resultaten onderzoek marketing Bûtenfjild

DAMWÂLD – Ondernemers in en rond het Bûtenfjild komen maandag 13 juni samen in ’t Dûke Lûk te Feanwâldsterwâl. Dan worden de uitkomsten van het onderzoek naar de marketingmogelijkheden voor het Bûtenfjild gepresenteerd. Aanleiding is de Electric Only vaarroute die begin 2017 geopend wordt. De bijeenkomst is het startpunt van een samenwerking tussen de verschillende ondernemers.

De 27 ondernemers en stakeholders die voor het onderzoek zijn geïnterviewd, zien kansen in die onderlinge samenwerking. Ze pakken volgens onderzoekster Elizabeth Pilat, van het bureau Pilat Advies, graag samen de marketing op. Ook moet volgens haar het verhaal van de regio worden verteld. ”De ondernemers zijn het unaniem eens dat streekverhalen het ideale instrument zijn om het Bûtenfjild op de kaart te zetten bij toeristen’’.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van gemeenten Dantumadiel en Tytsjerksteradiel. Het Bûtenfjild is een uniek natuurgebied tussen Leeuwarden en Dokkum waar momenteel een Electric Only vaarroute aangelegd wordt. De Bûtenfjildroute is de derde elektrische vaarroute in Friesland. De route legt een nieuwe verbinding tussen de Grote Wielen en De Swemmer en wordt geopend in het voorjaar van 2017.

Dit kan u ook interesseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button